.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرصت شغلی برای معلولان فقط در معلمی نیست

در حالی وزیر آموزش و پرورش از استخدام 60 هزار معلم خبر داد که رییس جامعه معلولان ایران متقاضی برای جذب 1800 نیروی معلول برای استخدام و تدریس در این وزارتخانه است .

در حالی وزیر آموزش و پرورش از استخدام 60 هزار معلم خبر داد که رییس جامعه معلولان ایران متقاضی برای جذب 1800 نیروی معلول برای استخدام و تدریس در این وزارتخانه است . طبق سهمیه سه درصدی اشتغال معلولان بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با توجه به پیمان‌نامه جهانی حقوق معلولان در ایران که توسط مجلس مصوب و رسما امضا شده است، هیچ منعی به دلیل شرایط جسمی در انتخاب شغل و استخدام معلولان نباید وجود داشته باشد و وزارتخانه تاکنون از حضور و استخدام معلولان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر به بدنه آموزش و پرورش در قالب معلم جلوگیری کرده است.علی کریمی فیروز جایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رییس کمیته آموزش و پرورش درباره این موضوع نظر دیگری را ارائه می دهد اینکه معلولان را می توان بر اساس توانمندی هایشان در مشاغلی به غیر از معلمی به کار گرفت .

آقای کریمی در حال حاضر بسیاری از معلولان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری دارند که می توانند در دبیرستانها مشغول تدریس شوند ،همانطور که می دانید معاون وزیر هم با این موضوع مخالفت کرده است چرا ؟
همه ما می دانیم که بسیاری از معلولان از توانمندی ها و پتانسیل بالای برخوردار هستند و مسلما می توانند معلمین خوبی باشند .اما بحث اداره کلاس ها مطرح است و بسیاری موارد از این قبیل .سوالاتی که در ذهن مسئولان مطرح می شود .باید به این موضوع هم فکر کرد .

در حال حاضر درجمع معلمان آموزش و پرورش معلمان معلول هم داریم ؟
بله .اما شاید انگشت شمار و بسیار اندک .می دانم که تعداد این عزیزان در شغل معلمی در اقلیت قرار دارد

مجلس در رابطه با این موضوع چه اظهار نظراتی دارد ،یا بهتر بگوییم نظر قانون دراین رابطه چیست ؟
به هر حال برای استخدام معلولان در این شغل هیچ منعی وجود ندارد . ضمن آنکه اصولا همه دستگاه های دولتی موظف هستند که معلولان را بر اساس توانمندی هایشان به استخدام در بیاورند و این فقط مختص آموزش و پرورش نیست .باید برای این عزیزان فرصت های استخدامی را فراهم کرد .درباره شغل معلمی هم باید بگویم که اولویت با معلولانی است که حداقل 5 سال سابقه تدریس در اموزش و پرورش را داشته باشند و حق التدریسی کار کرده باشند . به نظر می رسد که هنوز بسیاری از معلمان حق التدریسی که معلول هم نیستند هم در همین شرایط به سر می برند واین قانون در رابطه با استخدام در آموزش و پرورش فعلا برای همه یکسان است .

پس شما با معاون آموزش و پرورش موافق هستید و مخالف استخدام معلولان در شغل معلمی ؟
بله به نظرمن نباید در این رابطه بیش ازاین اصرار کرد و باید استخدام آنها را از سازمانها و ادارات دیگر هم در خواست کرد و نباید در این رابطه حساسیت به خرج داد . به هر حال نمی توان یک دفعه 1800 معلول را به شغل معلمی در آورد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.